وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع موسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

صولت مرتضوي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی اخبار درباره استخدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، گفت: دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رییس‌جمهور منتخب پاسخگوست. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری بود که لازم الاجراست، ما به آن عمل کردیم، اما استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع موسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

پاسخ وزیر کار به سوالی درباره نامه پزشکیان پیرامون عزل و نصب‌ها | ویدئو

مرتضوی ادامه داد: در رابطه با نامه آقای پزشکیان باید از خودِ ایشان بپرسید که آیا مبنای حقوقی دارد یا نه یا قانون اساسی چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ اما شما به عنوان خبرنگار باید از ما درباره مسئولیت‌هایی که هنوز بر عهده ماست و بر زمین مانده، بپرسید. به عنوان مثال ما باید برای شرکتی که هیات مدیره آن هنوز کامل نیست، چه کنیم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم نباید زمین بماند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: بخش اعظمی از مطالبات انباشته شده سازمان تامین اجتماعی که عددی بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است از دولت سیزدهم وصول شد در حالی که این عدد در کل همه دولت‌های گذشته، ۶۰ هزار میلیارد تومان بود. در دولت‌های قبل ۲۰ درصد مطالبات پرداخت شد، اما در دولت شهید رییسی حدود ۶۰ درصد مطالبات سازمان تامین اجتماعی تسویه شد.

وی ادامه داد: بزرگترین تسویه نظام بانکی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی تسویه حساب شد. از این میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف تسویه بدهی‌ها و ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف افزایش سرمایه بانک شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان صحبت کرد و افزود: در این جهت دولت مبلغ سه میلیون تومان به حساب کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به صورت علی‌الحساب واریز کرد.

مرتضوی از به بهره‌برداری رسیدن چند پروژه نفتی و گازی در آینده نزدیک سخن گفت و تاکید کرد: یک پروژه پتروشیمی در عسلویه و یک کارخانه تولید طلا با ظرفیت ۵۰۰ کیلو تولید سالانه در سیستان و بلوچستان به زودی افتتاح می‌شود. علاوه بر این دو پروژه بزرگ، چندین سامانه و تعداد قابل توجهی پروژه‌ کوچک در حوزه‌های بهداشت و درمان، تعاون و ورزش تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 866109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعا الان وقتش بود چرا زمان دکتر ریسی نشد چرا قبل از مشخص شدن ریس جمهور نشد امیدواریم سنگ اندازی ها تموم بشه مردم میدانند که شما اگر خدا بیامرز ریسی نباشه خیلی مطمن نیستید شما استخدامهایی که باید میشد را نگه داشتید جند سال اما الان چرا ..........